Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010

Προκαταλήψεις: Ξεπερασμένες αντιλήψεις;

Πολλοί από εμάς πιστεύουμε στις προκαταλήψεις, άλλοι φανερά άλλοι όχι. Παραδείγματα υπάρχουν πολλά, αν και εκείνο που θεωρώ αρκετά χαρακτηριστικό είναι η εμμονή που έχουμε μερικές φορές σε συγκεκριμένα αντικείμενα. Τα αντικείμενα αυτά θεωρούμε οτι μας φέρνουν γούρι, και φροντίζουμε να τα έχουμε πάντα επάνω μας σε σημαντικές στιγμές της ζωής μας αλλά και να τα διατηρούμε σε καλή κατάσταση. Ακόμα και εγώ ο ίδιος τώρα που το σκέφτομαι, πιστεύω σε κάποιο βαθμό (ειδικά στο παρελθόν) στην δύναμη και την τύχη που μπορεί να μας φέρουν κάποια αγαπημένα αντικείμενα. Όμως τι γεννάει αυτή την ανάγκη να βρίσκουμε στήριγμα σε κάποιο γούρι, ενώ ξέρουμε βαθιά μέσα μας οτι μπορούμε να τα καταφέρουμε και χωρίς αυτά;
Ή μήπως απλά μας βοηθάει να ξεπερνάμε με κάποιο τρόπο τις ανασφάλειες μας, και να αντιμετωπίζουμε με μεγαλύτερη αισιοδοξία τις προκλήσεις και τα προβλήματα της καθημερινότητας.

8 σχόλια:

  1. Σίγουρα μιλάμε για αδύναμα άτομα.Άτομα ευθυνόφοβα τα οποία, όπως είπες, προσπαθούν να ξεπεράσουν τις ανασφάλειες τους!Αφήνουν την μοίρα να καθορίσει τις πράξεις τους και σαφώς νιώθουν καλύτερα που πλέον τα "δύσκολα" δεν είναι στο χέρι τους!
    Και εγώ σίγουρα είμαι ένα από αυτά τα άτομα!!
    Είναι κακό όμως αυτό?
    Τι πειράζει αν εγώ πάω να γράψω εξετάσεις παίρνοντας μαζί μου το τυχερό μουστάκι απο τον σκύλο μου? Τι πειράζει αν έχω ένα τυχερό στυλό? Ή μια γκαντέμικη μπλούζα που δεν θέλω να την
    βλέπω μπροστά μου?? Κατά βάθος την αλήθεια την ξέρω πολύ καλά αλλά μάλλον μου αρέσουν λιγάκι παραπάνω τα παραμύθια!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νομίζω είσαι λίγο άδικη με τον εαυτό σου αλλά θα το προσπεράσω! (Η σκληρή αυτοκριτική βέβαια μου δίνει πάσα για επόμενο θέμα :P).

    Φυσικά και δεν πειράζει να έχει κάποιος ενα γούρι μαζί του (αφού και εγω το εκανα μικρός). Σαφώς και είναι δικαίωμα του καθενός αν θέλει να πιστεύει ή όχι σε προκαταλήψεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είδες βρε?? Σου δίνω και ιδέες! :) Όσο για την αυτοκριτική...καλό είναι να ξέρουμε που πατάμε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα.Δεν νομίζω ότι βλάπτει να θεωρούμε ένα αντικείμενο γουρλίδικο,αν αυτό μας κάνει να νιώθουμε καλά.Αρκεί να μην υπερβάλουμε.Αν τύχει και το ξεχάσουμε να το πάρουμε μαζί μας σε εξετάσεις ή σε μια συνέντευξη να μην πανικοβληθούμε.Πάντως venea εγώ πιστεύω ότι η ζωή χρειάζεται και το παραμύθι της εκτός από την αυτοκριτική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φυσικά και δεν βλάπτει οτι μας κάνει να αισθανόμαστε καλύτερα!

    Καλημέρα συννεφάκι :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Συννεφάκι
    Φυσικά χρειάζεται και παραμύθι και όνειρα και αυτοκριτική...Λίγο απ' όλα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΠΕΡΑΣΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΥΧΗΘΩ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΑ.
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ! ΠΙΟ ΓΛΥΚΑ ΑΠΟ ΤΣΟΥΡΕΚΙΑ,ΠΙΟ ΓΕΡΑ ΑΠΟ ΑΒΓΑ,ΠΙΟ ΤΥΧΕΡΑ ΑΠΟ ΑΡΝΙΑ :)))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. και πιο οικονομικά Skroutzako :PP

    Χρόνια πολλά! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή